Stenegård

Det blev en dag på Stenegård! Det är tradition när jag är i Hälsingland att mamma och jag åker till Stenegård och äter lunch. Vi hämtade upp mina kära mostrar. Min kusin och barn åkte i en egen bil. Här kan du lätt spendera flera timmar. Det är en Hälsingegård med sin egen historia, så bara den är värd ett besök. Sedan finns det butiker, SPA, en trädgård, barnens trädgård och en av de vackraste utsikterna i Hälsingland. 
 
Här är det också en teater och andra event brukar även hållas här. 
 
 
 
 
 
Vi började med att njuta av deras buffé, som både är god, nyttig och det finns många vegetariska alternativ! Sedan spred vi oss lite efter vad vi ville göra. Ett måste är också ett besök i bakstugan och vi kommer alltid hem med en eller flera påsar med tunnbröd. :-)
 
 
 
Fina klänningar, men ibland får jag inse mina begränsningar vad jag kommer i..., haha. 
 
Det finns många trevliga butiker här. Genuint hantverk och tips på företag som kan hjälpa till med renovering av gamla hus och mycket mer...
 
Jag är väldigt förtjust i silversmycken som AnnaMaria ställer ut. Varför inte en heldag här med mat, shopping, SPA och kanske en föreställning? Det är min dröm en dag...
 
Det är spännande med en levande trädgård.
Här kan du sitta och njuta till porlande vatten. 
Jag och en moster tjuvade ett varsitt skott...
Innan alla har kommit på plats för ett gruppfoto, alla ville inte vara med...
 
Efter Stengård blev det en tur till kyrkan för plantering av flera blommor och efter det en snabbvisit hos släktingar. Nästa gång hoppas jag på att alla kan träffas för en kväll. :-)
 
Vi fick besök senare och vi pratade om hur mycket det är som man vill göra. Det är så många event under sommaren, men det är så lite man hinner med. 
 
Fast kanske det enda jag behöver göra är att planera bättre?
 
Tusen kramar 
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0