Nästan som hemma

Ibland kan jag känna mig som ett barn när jag går till jobbet... Jag tar det lugnt, tar några foton, antecknar lite vad jag vill blogga om... Jag ska erkänna att arbetsmoralen inte är den bästa just nu...!
 
Häromdagen så beundrade jag alla näckrosor efter vägen och det fina morgonljuset som speglade sig i vattnet. 
 
 
 
Det är nog sommartempot som har satt sina spår! 
 
Det blir en del bekanta ansikten varje morgon om du tar samma väg till jobbet.
 
En morgon kom en man och hans hund ut från ett hus. Hunden ville nästan vända om i porten. Han såg så trött ut, de såg faktiskt lika morgontrötta ut bägge två. Han gick långt bakom sin "husse". De kanske också hade smittats av det långsammare tempot...
 
Jag har så nära till jobbet att jag nästan skulle kunna cykla. Det tar bara en halvtimme med t-banan, fast lite längre när jag hoppar av tidigare och tar en promenad...
 
Igår kom min granne som jag brukar promenera med hem från en resa. Vi är gamla kollegor, så det är kul att vi har hamnat så nära varandra. Vi gick en ganska lång promenad. Det börjar bli en vana att vi tar en fika hos honom efteråt. 
 
 
Han hade en så fin blomma på bordet. Det var svårt att avgöra vilken färg det var, kanske korall?
 
Om ni tittar riktigt noga så kan ni se en liten stig till höger om björkstammen. Det är en "kattstig". Medan vi satt där så kom det två katter promenerande förbi. Jag kände igen dem, de är helt svarta bägge två. En av dem är jätte kelig. 
 
Det är kul att ha så nära till någon som du kan ringa och ta en fika med!
 
På torsdagen så var jag iväg till mitt gym på ett danspass! Det är flera som jag känner där. Det var länge sedan vi sågs, så det blev extra kul! Nu väntar jag på att höstschemat ska komma! Tills dess så blir det mest träning på utegymmet och i joggingspåret. :-)
 
Jag cyklade dit för första gången så jag fick använda GPS...
 
Det var så skönt att kunna byta om och sätta sig på cykeln... Det var ett jätte kul pass och när jag skulle cykla hem så blev det en mycket närmare och finare väg att cykla!
 
 
Det var skönt när jag såg Coop, då kunde jag stänga av min GPS, då var jag nästan hemma...
 
Min cykel har nyligen kommit upp från källaren. Jag har upptäckt att det finns så mycket i närheten som är på cykelavstånd! Bra matbutiker, mitt gym, vänner, badplatser och annat som jag av slentrian har åkt kommunalt till. 
 
Du kanske också har platser som ligger närmare än vad du tror..., eller att du också av slentrian tar bilen eller åker kommunalt.
 
Gör som jag, damma av din cykel och ge dig ut i dina omgivningar, då blir allt nästan som hemma...
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0