Middag i förorten

Jag tycker att det är svårt med kläder när jag har blivit äldre! Är den här kjolen för kort? Jag kan inte ha den här toppen, den är för ungdomlig...
 
Nu försöker jag att ha det som jag känner för och att sluta fråga i butiken om jag kan ha det eller det klädesplagget eftersom jag är äldre. Kanske fiskar jag efter en kommentar som: Du är så ungdomlig så den kan du ha, hihi. 
 
Samma sak var det igår kväll, men kanske av ett annat slag. Är klänningen för kort? Vad ska han tycka?
 
Nu kände jag för att ha den röda klänningen kvällen till ära. :-)
 
Fick jag för mig, eller tittade folk på mig när jag gick mot tunnelbanan? Jag kände mig en aning för uppklädd. Ändå så hade jag tagit på mig min jeansjacka för att jämna ut det. 
 
Min middagsdejt, min trevliga granne, tyckte i alla fall att jag var fin. Vi tog t-banan några stationer till som han kallade det: Greken runt hörnet. 
 
Maten var mycket god!
Fräsch efterrätt!
Stenar som har flyttats när de byggde om en korsning i närheten. Nu är de ett konstverk!
 
Vad härligt det är att gå ut på middag i närheten av där du bor. Vi kunde ta en promenad hem som jag tycker är jätte skönt efter en middag!
 
Först var han min föredetta kollega och sedan min granne. Nu har han blivit en fin vän
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
Lillemmish- mode - inspo
2017-08-21 @ 09:44:19
URL: http://nouw.com/lillemmish

vilken god efterrätt =)

ha en fin måndag

Svar: Tack! :-) Den var verkligen god! Det är skönt när man mår bra efter en middag och efterrätt. :-) Önskar dig en fin måndag!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0