En dag på stan

Jag blir snart expert på att fördriva tid på stan. Nackdelen när du är själv på stan är att du äter onyttigt, det gäller mig i alla fall.
 
Någon som har tips på ett bra matställe?
 
Idag var jag uppe tidigt för att jag skulle klippa mig och färga håret. Det regnade, så det var en bra dag att sitta inomhus på!
 
Hunden är med på jobbet! Det kanske är svårt att se hunden som han bär på armen... Det var super sött i alla fall. 
Första stoppet var hos frisören! Visst är det avkopplande att klippa sig och helst om du också ska färga, då får du en lång stund att bara koppla av på!
 
Detta är min sista semesterdag, så jag vill njuta hela dagen!
 
Jag ska på en inflyttningsfest nästa helg, så jag letar efter en present. Vad svårt det är! Jag var inne på Liljeholmens centrum, så jag har fått lite idéer! Det blev en fika och sedan t-banan in till stan.
 
Tittade efter present på Åhléns. Sedan en lunch på... Pizza Hut...
 
Jag var tvungen att fördriva tiden ett tag till, så jag flanerade på Birger Jarlsgatan, Sturegatan och Karlavägen... 
 
 
Sedan gick jag tillbaka till Linnégatan där jag skulle unna mig manikyr. 
 
 
 
Scratch Linnégatan bjuder de på skumpa både med och utan alkohol på fredagar. Så nu vet ni vilken dag ni ska boka om ni vill!
 
Nu skulle jag bara göra en del små ärenden innan jag åker hem!
 
Phu, vilken dag! Min sista semesterdag blev fullspäckad! Det får bli en lugn helg istället!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0