Luftslottet heter "imorgon"

Jag har haft en väldigt lång startsträcka för att komma igång med min blogg, jag har till och med gått en fotokurs för att förbereda mig, men känner man sig någonsin helt redo?
 
Idag var det inte heller rätt tillfälle att börja, eftersom jag bröt upp från en relation nyligen, men då kom jag att tänka på en text av Maria Scherer: "Luftslottet heter imorgon".
 
".... Till att börja med måste vi sluta fantisera om det rätta tillfället. Det finns inga rätta tillfällen - om vi inte skapar dem själva. Det är nu och idag vi måste pröva vingarna och våga riskera att vi stukar dem eller tappar en och en annan grann fjäder i fåfängans praktfulla påfågelskrud". 
 
Foto från en promenad längs Mälaren.
 
 
Så vad innebär då en "Nystart i livet"? Jag tror att mitt inlägg kommer att bli för långt, hihi, om jag ska skriva om det, utan det får komma efterhand.
 
Jag avslutar med mer text av Maria Scherer:
 
 
"Flyg, hoppa, spring, res bort, förändra dig, återvänd, bygg om och bygg upp, flytta eller flytta tillbaka, förälska dig eller gift dig, skilj dig om det är enda utvägen, börja spela piano även om det är fyrtio år försent, ta fram de gamla dikterna och köp nya strängar till den bortglömda gitarren i garderoben, unna dig att bli lycklig...."
 
Det är väl lite det som det handlar om :-)
 
Jag hoppas kunna inspirera dig - det är ju aldrig försent för en Nystart!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0